
Vanliga frågor
Här finns svaren på de vanligaste frågorna.
Vissa frågor behöver besvaras - även om de, som potentiell eller ny kund, kanske är svåra att veta hur de ska formuleras.
Vårt huvudkundsegment omfattar tvättservice för hotell och restauranger hela vägen från västra Skåne och östra Själland till Blekinge i öst.
Utöver detta erbjuder vi tjänster inom tvätt av arbetskläder till flera stora industrier.
Entrémattor till din verksamhet.
Allt detta levereras smidigt från ett och samma Svanen-märkta tvätteri.
Enkel beställning av gods direkt via vår hemsida.
Dessutom erbjuder vi möjligheten till fossilfria leveranser.
BÄDD - BAD - BORD och INDUSTRI
HOTELL
BÄDD
Vi erbjuder ett omfattande sortiment av bäddtextilier
som påslakan, örngott och underlakan i flera storlekar.
BAD
Till badrummet finns badlakan, handdukar, badrockar, och mycket mer.
RESTAURANG
BORD
För restauranger tillhandahåller vi dukar, servetter och kockkläder
(inkl. förkläden, handdukar mm).
INDUSTRI
ARBETSKLÄDER
Vår rekommendation är: Hyr inte arbetskläder- KÖP istället
Varje vecka som ditt företag har en hyrlösning för arbetskläder innebär en kostnad.
Med vårt förslag har ni kvar kläderna som ni redan äger, istället för en slutfaktura!
Läs mer här: Hyr inte arbetskläder - KÖP istället
Vi erbjuder leveranser sex dagar i veckan, även under helgdagar.
Många av våra kunder har elektroniska taggar, passerkort eller dörrkoder som möjliggör kontaktlösa leveranser. Detta innebär att ni inte behöver vara på plats för att ta emot leveranser även under era mest hektiska perioder. Vi dokumenterar noggrant varje leverans och inkluderar dokumentationen med fakturan för enkel verifiering.
Svanenmärkningens krav är en drivkraft för resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan, främjande av cirkulär ekonomi och bevarande av biologisk mångfald. Detta bygger på vårt redan etablerade arbetssätt för ISO-certifiering.
På TvättService strävar vi dagligen efter att göra miljövänligare val, använda skonsammare kemikalier och överträffa de mest krävande standarder och rekommendationer inom tvätteribranschen – och vi gör det med glädje! Vår ISO-certifiering håller på att uppdateras/förnyas.
Läs mer här: Vår Svanen-certifiering
Vi på TvättService strävar alltid efter att leverera textilier av högsta kvalitet. Våra hotelltextilier, såsom påslakan, örngott och lakan, har ett betydligt högre bomullsinnehåll jämfört med många av våra konkurrenters produkter, som ofta består av blandmaterial med en hög andel syntetiska fibrer, inklusive plast. (Handdukar, då? ALLTID 100% bomull!)
Här är några av de främsta fördelarna med våra bomullsbaserade textilier:
Komfort: Bomull har en överlägsen andningsförmåga vilket bidrar till en svalare och mer komfortabel upplevelse för gästen, särskilt under varmare förhållanden. Till skillnad från plastbaserade material, som blir svettiga på sommaren - och kalla på vintern.
Hållbarhet (tid): Textilier med högre bomullsinnehåll tenderar att vara mer slitstarka och hållbara, vilket betyder att de kan användas längre och därmed minskar behovet av att ofta ersätta dem. Detta gynnar både ekonomin och miljön.
Miljövänligare alternativ: Våra bomullstextilier är framställda med hållbarhet i åtanke. Genom att minska plastinnehållet i våra textilier, minimerar vi mikroplastutsläpp vid tvätt och bidrar till en renare miljö.
Bättre tvättresultat: Bomull reagerar bättre på tvätt vid högre temperaturer, vilket gör att vi kan säkerställa en grundlig rengöring och hygien utan att textilierna försämras i kvalitet. Samtidigt bidrar vår Svanen-märkta, energisnåla tvättprocess till att vi minskar förbrukningen av ändliga resurser, vilket gör vårt arbete mer miljövänligt och hållbart.
Sammanfattningsvis väljer vi bomull framför plast för att kunna erbjuda en överlägsen produkt både när det gäller komfort, hållbarhet och miljöpåverkan - till era gästers fulla hotellupplevelse.
I en tid när fler och fler människor kämpar med allergier och intoleranser har vi valt att använda Svanen-märkta tvättmedel som är helt befriade från allergener och parfymer. Detta beslut har tagits för att göra tillvaron enklare för alla.
Vår ambition är att våra kunder ska kunna marknadsföra sig gentemot sina gäster som ett självklart och miljövänligt alternativ. Detta är av yttersta vikt för oss, för er och inte minst för era gäster.
Tack för att ni är intresserade av TvättService i Hbg AB.
För att skicka er förfrågan, (klicka för länk) maila oss på info@tvattservice.se eller ring på 042-12 13 00.
Vi ser fram emot kontakten och återkommer med en lösning för just er.
För att snabbare kunna erbjuda vår service, förbered svar på följande grundläggande frågor:
Vilka orter omfattas av tvättbehovet?
För att kunna utvärdera ert VERKLIGA tvättbehov behöver vi ett underlag som kallas plaggrapport,
vilken berättar hur mycket som tvättas varje vecka.
Om ni har en tvättleverantör idag, förbered en faktura med beställningsfrekvensen, en tvättrapport
(det går bra att stryka alla prisuppgifter, vi är bara intresserade av kläddatan) samt avtalsperiod.
Samt förbered svar på följande specifika frågor:
Hotellkund
Antal bäddar, ange också övrig verksamhet som restaurang, spa, pool etc.
Restaurangkund
Antal sittplatser.
Antal anställda och antal uppsättningar (kockrock/kockbyxor/förkläden/t-shirt/handdukar etc.):
Industrikund
(dvs arbetskläder)
Antal anställda och antal uppsättningar (byxor/t-shirt/tröja etc.):
Hur smutsiga blir kläderna?
Detta hjälper oss att anpassa våra tjänster efter era specifika behov.
Leveransspecifikation
Vill ni ha individuell skåpsleverans av kläderna etc.?
Din feedback kommer att vara värdefull för oss när vi arbetar med att skräddarsy en lösning som passar
just ert företags unika behov. Tack på förhand för din tid och samarbetsvillighet.
Välj TvättService.
När vi levererar textilier till våra kunder, förstår vi att behoven kan variera från tid till annan. Ibland kan det uppstå ändrade omständigheter eller överskott i lager som gör att vissa textilier inte längre behövs. Genom att erbjuda möjligheten att återlämna outnyttjade textilier inom en vecka efter leverans, gör vi det lättare för våra kunder att hantera sitt inventarium och undvika onödiga kostnader.
Vår policy för återtagande av outnyttjade textilier en vecka efter leverans är en åtgärd vi har implementerat för att effektivisera vår service och minimera onödigt lager hos våra kunder. Vi strävar efter att erbjuda skräddarsydda lösningar som passar våra kunders behov på bästa sätt.
Denna policy är utformad för att säkerställa att våra kunder alltid har tillgång till de textilier de behöver, samtidigt som vi minskar överflödigt lager och bidrar till en mer hållbar hantering av resurser.
Vi är alltid öppna för att diskutera och anpassa denna policy för att bättre passa våra kunders specifika behov. Vårt mål är att erbjuda en smidig och effektiv textiltjänst som bidrar till era framgångar.
Kemtvätt Helsingborg
Mån-Fre 08-17
042 - 14 11 70
Industritvätteri Åstorp
Mån-Fre 07-16
042 - 12 13 00
Läs mer på sidan: Om TvättService
Vår primära verksamhet fokuserar på företagskunder men givetvis hjälper vi även privatpersoner. Kontakta gärna vår tvättinrättning i centrala Helsingborg för privatuppdrag och en individuell bedömning av ert uppdrag, 042- 14 11 70.
Genom det nya ECGT-direktivet kommer EU att införa ett nytt generellt förbud mot greenwashing, vilket innebär att man kommer förbjuda användningen av vaga och obevisade miljöuttalanden som exempelvis ”miljövänlig”, ”naturlig”, ”biologiskt nedbrytbar” eller ”klimatneutral” utan bevis.
TvättServices hemsida uppdaterades enligt dessa regler i början av 2025.
Vänligen kontakta oss så ska vi hjälpa till :)

